Instituţia Prefectului, noua Poliţie politică a celor aflaţi la Guvernare

După un refuz categoric, ÎNTOTDEAUNA, în politica românească apare o răzgândire la fel de categorică.

Una behăie politicienii din Opoziţie, alta grohăie aceiaşi politicieni aburcaţi în căruţa Guvernarii. Guvernul Cîţu a modificat miercuri, prin Ordonanţă de Urgenţă Guvernamentală, Codul Administrativ, permiţând prefecţilor să fie membri de partid. Ministerul Justiţiei este, ca în toate cazurile de gen, minister avizator. În 2019, ministrul cîţist al Justiţiei, Stelian Ion critica, vehement, adoptarea Codului Administrativ prin Ordonanţă de Urgenţă Guvernamentală. Ieri a semnat, ca ministrul...

#UniţiSalivaţionistul Stelian Ion afirma (citez): “Este o promisiune pe care Liviu Dragnea a făcut-o primarilor. Este o batjocură la adresa Parlamentului pentru că legiferarea trebuie făcută în Parlament mai ales pe legi atât de importante cum sunt codurile: Codul civil, Codul penal, Codul administrativ - un act normativ extrem de important. Se urmăreşte adoptarea (Codului administrativ) prin Ordonanţă de Urgenţă Guvernamentală pentru a nu mai putea fi supus controlului Curţii Constituţionale a României, ştiindu-se că doar Avocatul Poporului poate sesiza Curtea, Victor Ciorbea care a dormit în post”.

Funcțiile de prefect și subprefect devin funcții de demnitate publică, a anunțat, ministrul Cseke Attila, care este de părere că trebuie să “terminăm cu ipocrizia”, pentru că “întotdeauna aceste persoane sunt numite de un Guvern politic”.

Mandatele celor în funcție expiră în 30 de zile. Prin urmare mai aşteptăm 30 de zile să-şi împartă Coaliţia de Guvernare hoitul Puterii.

După cum v-am mai zis, în evoluţia oricărul parameci politic căruia i se va da maşină cu girofar la scară va exista şi o coloană. În nici un caz una vertebrală.

Orice politician român ştie şi aplică “Codul Porumbelului”: când sunt jos, ciugulesc din orice palmă şi gânguresc prietenoşi; odată ajunşi sus, în tăriile Puterii, se găinăţează peste tot şi toate – şi se cred vulturi.

Acuma nimeni dintre #rezistacii Patriei nu se mai întreabă în stradă care este urgenţa acestei Ordonanţe pentru Nevoile Personale a acestui guvern (e Cîţu, nu Dragnea, e ziua, ca hoţii, nu noaptea!).

Totuşi, care este problema “urgentă şi extraordinară care nu poate fi amânată” în ceea ce priveşte apartenenţa politică a prefecţilor şi subprefecţilor – oricum aceştia erau şi până acum la cheremul numirilor politice, nişte slugi folosite pe post de măciuci politice de către Guverne în “controlul de legalitate” din teritoriu? De ce nu se poate aştepta pentru dezbatere în Şparlamentul României? Nu e sigură Cîţuoaliţia de Guvernare pe majoritatea şparlamentară?

La momentul aderării la Uniunea Europeană, politicienilor români li s-a cerut depolitizarea funcţiilor de prefect şi subprefect. Ca jucătorii de “alba-neagra”, politicienii români le-au arătat celor de la Bruxelles “capacul” “marcator” – o lege a funcţionarului public superior, dar au politizat numirile în funcţii. Acum, practic, se recunoaşte, prin Ordonanţă de Urgenţă Guvernamentală, că funcţia e aşa cum se ştia, adică politizată.

Nici înainte nu am avut vreo situație în care prefecții să fie cu adevărat înalți funcționari publici, cu experiență și independență politică. La fiecare schimbare de Guvern, s-au găsit portițe în legislație, prin care oameni politici să fie propulsați în funcția de prefect.

Revin şi citez din Cseke Attila: ”Prefecții și subprefecții sunt numiți de forțele politice aflate la Guvernare. În aceste condiții doar ne prefacem că aceștia sunt funcționari publici fără apartenență politică”.

Doar că politizarea funcţiei de prefect încalcă principiul de rang constituţional al autonomiei locale, având în vedere că reprezentanţii guvernului în teritoriu (prefecţii) au puterea de a cenzura actele adoptate de autorităţile locale (primarii, preşedinţii de Consilii judeţene). Iar contestarea în contencios administrativ are ca efect, “de îndată”, suspendarea de drept a actelor care nu convin “puterii” pe perioada procesului.

Cee ce de fapt se şi urmăreşte: transformarea Instituţiei Prefectului în Poliţia politică personală a celor aflaţi la Guvernare.

Şi, gata!

Comentarii

bogdan

28.01.2021 12:44

Citesc...tot citesc....si nu intelegCel care a scris acest articol sau cei care au aceasta parere, nu stiu, nu au fost bine informati, nu au cunoscut sistemul pana acuma, nu sunt functionari publici - una dintre acestea, toate la un loc sau se fac ca nu au stiut sau nu au inteles pana acuma!Care este diferenta intre ce a fost sau ce va fi? Prefectul, indiferent ca a fost sau este inalt functionar public sau demnitar, a fost schimbat de orice guvernare imediat dupa investirea noului guvern, a fost "agreat" de un partid caruia trebuia sa ii raspunda la comenzi dupa numirea in functie si sa faca ceea ce i se cerea si avea rolul de politie politica la solicitarea partidului care l-a sustinut!Despre ce vorbim???? Suntem sau am fost orbi si prosti pana acuma sau doar de acum inainte suntem asa????

Adauga comentariu