Cum a reuşit Mario, un elev cu nevoi speciale, să treacă cu brio de şcoala online. Zece la fiecare materie predată!

Un elev din Arad a demonstrat că se poate învăţa bine şi online, totul este să îţi doreşti. Vorbim despre Mario, care este un copil hipoacuzic cu implant cohlear, pierdere totală de auz, dar care ne arată că dacă vrei se poate. El a obţinut la final de semestru zece la toate materiile.

Mario este un copil cu nevoi speciale, dar care a avut norocul să se afle lângă dascăli care l-au înţeles şi l-au ajutat în dezvoltarea sa. Un mare sprijin a avut încă de la început şi din partea părinţilor. Au fost de-a lungul anilor şi momente dificile, deoarece părinţii altor copii erau supăraţi că el este pus în prima bancă. Mario a trecut însă peste toate şi nimic nu l-a împiedicat să înveşte şi să îşi dedice timpul pasiunii lui: pictura şi desenul. Camelia Anghel, mama lui Mario, a fost de acord să ne dezvăluie câteva momente şi reuşite din viaţa fiului.

„Sunt mama unui copil cu nevoi speciale. Mario s-a născut în data de 2 februarie 2005, în Arad. Erau zece copii într-o boxă la maternitate, toţi plângeau doar Mario era singurul care nu făcea zgomot. Am ignorat acest fapt crezând că este cuminte. Cum doamna de la ORL a fost în concediu nu s-a făcut audiograma la acei copii nu ştiam ce probleme are. Însă când Mario a împlinit un an şi nouă luni a făcut otită, atunci am mers la medic şi ni s-a spus că nu aude (doar 20 la sută). Am trecut prin momente grele. Ne-a spus că dacă dorim să audă este nevoie de implant cohlear care costă 23 de mii de euro. Era în anul 2007 şi nouă ni se părea o sumă uriaşă, dar Dumnezeu l-a iubit pe Mario şi am reuşit să facem rost de bani. Implantul s-a comandat în Austria, doar acolo se făcea, ulterior am auzit că procedura se face şi la Timişoara. Am fost programaţi pe data de 6 august 2007 la Timişoara. Făceam acest traseu de două ori pe săptămână.  Şi după fiecare oră de logopedie aveam de repetat cu Mario cuvintele date. Mario a urmat grădiniţa cu program normal. Într-o zi mergând pe stradă cu  tatăl lui (Laurenţiu Anghel) a trecut pe lângă Colegiul de Arte Sabin Drăgoi şi i-a spus tatălui că vrea să îl înscrie la acest liceu. La Mario îi plăcea să deseneze de mic, încă de la grădiniţă, îl moştenea pe tatăl lui. A urmat înscrierea la şcoală, Mario avea şapte ani, atunci a început să evolueze în vorbire. A fost înscris la şcoala care şi-a dorit el de către doamna director Marinela Tudoran, care este un om minunat cu un suflet de aur. A fost luat în grupa zero la doamna Adriana Florea. Acolo fiul meu a început să comunice foarte mult. Dimineaţa era foarte bucuros că mergea la doamna lui învăţătoare care îl îndrăgea foarte mult şi care s-a implicat în dezvoltarea lui. Îi plăcea să înveţe, a avut numai FB. Ştiam că după terminarea clasei a IV începe un nou capitol, eram un pic speriaţi, deoarece nu va mai fi cu doamna învăţătoare. Aceasta nu făcea diferenţa că Mario este cu nevoi speciale, îi trata pe toţi la fel”,  declară Camelia.  

Mario a avut noroc, deoarece în clasa a V au fost şi câţiva colegi din clasele primare. El auzea unidirecţional, adică faţă în faţă la o distanţă de un metru, de aceea trebuia să stea în prima bancă în rândul de la mijloc. Mama lui spune că atunci au început problemele din partea părinţilor, deoarece Mario fiind mai înalt nu mai vedeau copiii de el.

„ Doar un părinte care are un copil cu nevoi speciale înţelege aceste lucruri. Nimic însă nu l-a împiedicat să înveţe, Mario a avut medii mari chiar din primul semestru. Repeta până târziu în noapte, lucra şi la proiecte şi lua numai note de 9 şi 10. El nu mergea la şcoală cu temele nefăcute sau lecţia neînvăţată. Era silitor şi ambiţios. Îmi spunea că doreşte să devină cineva în viaţă. Era dedicat învăţatului, picturii, desenului, modelajului. Îi avea profesori pe Dorothea Cailean (desen), Iuliana Rotaru (modelaj) şi Dacian Giura (pictură). Mario a învăţat mult de la ei şi a participat la diferite concursuri la care a obţinut premii importante. Totodată a fost elev şi al Palatului Copiilor la artă decorativă şi desen. El nu avea altă copilărie, s-a dedicat cu totul învaţatului şi desenului, la toate concursurile lua locul I”, mai adaugă mama lui Mario.

În martie ca oricare elev şi Mario a trebuit să se adapteze noului stil de şcoală: online. Aşa că în clasa a VII a, în semestrul II, a intrat online. Era prezent la fiecare oră, răspundea corect şi era lăudat de profesori. Mario a reuşit şi online să fie la fel de bun obţinând doar note excelente. Pe perioada vacanţei nu a stat degeaba, ci făcea portrete la comandă.

Clasa a VIII a a început-o tot online. Atunci Mario s-a hotărât să se dedice şi mai mult şcolii. El a demonstrat că dacă îşi doreşte să devină cineva poate şi aşa. A participat iar la concursuri  unde a luat locul I. Elevul se lupta să ia media zece şi a reuşit.

Mama lui susţine că fără sprijinul profesorilor nu ar fi reuşit. „Vreau să mulţumesc domnilor profesori de la care Mario a învăţat foarte multe: Claudia Contras, Nicoleta Fratu, Floarea Pop, Iuliana Rotaru, Dorothea Cailean, Adina Plev, Stefania Vlad, Florina Fabri, Violeta Varga, Patricia Ardeu, Ioana Grindei, Ioana Tugulea, Claudia Baraneanu, Emanuela Sandu, Ana Radu, Andreea Borsandi, Valeria Bondor, Floarea Adriana (doamna învățătoare) iar domnii profesori: Călin Teuca, Florin Borz, Dacian Giura, Ioan Miclaus şi nu în ultimul rând doamnei directoare Marinela Tudoran”.

Mario este hotărât să învăţa la fel de bine în continuare, deoarece doreşte să devină arhitect. Cei care doresc să vadă mai multe creaţii pot accesa pagina de Facebook Anghel Răzvan Mario sau Mario graphics.

 

 

 

 

 

 

Comentarii

Claudia Bărăneanu

30.01.2021 13:00
Mulțumesc pentru apreciere și felicit părinții pentru că au crescut un copil bun, iubitor și cuminte!Felicitări pentru rezultate, Mario!

Adauga comentariu