Claudia-Romana Rista continuă călătoria de istorie gastronomică. Zestre culinară din nou în supermarket

Arădeanca Claudia-Romana Rista continuă călătoria de istorie gastronomică și, în ediția din primăvara aceasta, ea bate la ușa bucătăriilor din alte șase zone ca să aducă zestrea culinară autentică în atenția românilor. În acest caiet rețetele neaoșe sunt culese din Dobrogea maritimă, Banatul pemesc, Crișana, Maramureș, Ardealul muntenesc și Oltenia profundă.

 

Volumul 2 de Zestre culinară este o călătorie colorată prin tradițiile culinare foarte puțin cunoscute ale României, prin comunități care au o bucătărie tradițională autentică și unde găsești oameni care fac rețețe știute de generații. Zestrea descoperită de Claudia-Romana Rista este o poveste de bucătării regionale și etnice, poveste care împletește rețete știute de sute de ani cu bucuria simplă a unei mese în familie.

“Bucătăria românească are influențe puternice din bucătăria imperiului austro-ungar, franțuzești, nemțești, are accente balcanice, are gusturi orientale, turcești, tătărăști, grecești, italienești. Despre această zestre culinară am ales să vorbesc și să v-o împărtășesc. Eu pătrund în comunități. De acolo pleacă totul, rețetele se păstrează altfel, ele nu suferă multe abateri față de rețeta inițială” spune Claudia-Romana Rista, Fata care gătește cu flori.

Traditiile culinare surprinse în volumul 2 include bucate tătărești de nuntă, plăcinte gustoase din Ardealul pădurenesc, rețete aproape uitate din Oltenia și multe alte rețete ale bunicilor noștri.

“Continuăm cu această editie să ne încântăm clienții prin călătorii autentice în bucătăria românească. La primul volum am avut foarte multe reacții de bucurie a regăsirii unei rețete a bunicii, mătușii sau din satul natal.  Cititorii primului caiet ne-au împărtășit că mândria de a descoperi o rețetă cu care au crescut si care acum poate ajunge în toată țara a fost imensă. Vom continua să aducem desfătarea tradițiilor regionale în casele clienților noștriși cu acest caiet 2 și următoarele. Așa ne place să celebrăm autenticul”, a spus Gabriela Sîrbu, director de marketing și comunicare PROFI România.

A doua ediție a fost lansată în rețeaua magazinelor PROFI în luna iunie 2019, în peste 64.000 de exemplare și este disponibilă până la sfârșitul verii.

Profi are peste 16.000 de angajati. Din luna mai 2019, a devenit și prima reţea cu mai mult de 1000 de magazine de la noi. 

FOTO: Diana Oros

       

Adauga comentariu