Prin Ordonanță de Urgență pentru Nevoi Personale, ministrul Boloş de la ”fonduri europene” își lăsase o portiţă deschisă către viitorul... ”director” Boloş de la ”transporturi”

Ce vă ziceam anul trecut pe finalul lunii octombrie? Că, ”azi, privatizarea şi „nu ne vindem ţara” se fac prin „atragerea” de fonduri europene. „Atragerea” se face numai către buzunarele care trebuie (ale băieţilor deştepţi ai fondurilor europene, echivalentul regilor asfaltului, băieţilor deştepţi din energie şamd); degeaba zice Dan Barna că danbarn-are cum s-a îmbogăţit pe seama necăjiţilor din România. Nu ajungea în politică dacă nu era „deşteptul” „lor”…”

Și ce aflăm noi zilele acestea?

Că Guvernul Orban Întâiul ne-a aburit că a început ”în forţă” să facă curățenie prin ministerele din subordine și să ”alunge”, chipurile, ”politrucii PSD”. Numai că ”i-a alungat” până nu au mai intrat în raza camerelor de luat vederi, apoi i-au poftit înapoi la ciolanul ”guvernării”. Așa ne-am trezit că ministrul demis, propus și redesemnat al ”fondurilor europene”, Marcel Boloş, s-a înconjurat, ”la cabinet”, de ”odioșii” oamenii ai PSD: fiul unuia dintre locotenenţii lui Liviu Dragnea, o mână dreaptă de-a Rovanei Plumb şi o cunoştinţă de-a lui Ciolacu - să fie din toate facțiunile ”odiosului” partid.

La începutul lunii noiembrie a anului trecut, ne cânta Orban Întâiul, la mandolina demiterilor, (citez): „Cred că o să fac febră musculară de la semnat decizii de demitere. Sper să finalizez procedura de depesedizare în primul rând la nivelul funcţiilor de demnitate publică”.

Și cu cântecul de sirenoi (de amăgit votacii) am rămas: liberalii au recuperat pe parcurs numeroşi simpatizanţi şi membri PSD: unii au fost lăsaţi în funcţii-cheie, alţii au fost reinstalaţi.

Dar ia să vedem ce și-a tras Boloș în minister, apoi să vedem ce prevedea una dintre Ordonanțele de Nevoi Personale trase de Guvernul Orban Întâiul ”noaptea, ca hoții” și să devoalăm: de ce. De foame, boss!

Marcel Boloş și-a tras ca (sic!) consilier personali pe Dan Dumitrescu, numit secretar de stat la Ministerul Sănătăţii pe vremea Guvernului condus de Mihai Tudose și fiul lui Mircea Dumitrescu, fost administrator public al judeţului Teleorman (băiat de-al lui Dragnea). A fost demis în noiembrie, a fost repus în pită în decembrie. ”Sconsilier” personal al lui Marcel Boloş.

Alt recuperat e Bodgan Mîndrescu. Tot ”sconcsilier” al ministrului Marcel Boloş, cu începere din luna noiembrie a anului trecut – lună în care Orban făcea scurtă la mână de la atâtea demiteri.

În aprilie 2017, Mândrescu a fost numit de Guvernul Grindeanu director general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti. ”Vocea și talentul” îi erau recomandate de organizaţia PSD Buzău, filială condusă de Marcel Ciolacu. În februarie 2018, Mîndrescu a fost forţat să demisioneze de la şefia Companiei de Aeroporturi, ca urmare a neregulilor găsite de Corpul de Control al premierului: angajări fictive, deplasări de lux, prime ilegale. A fost ”recuperat” de Guvernul Dăncilă în Compania Naţională pentru Administrarea Porturilor cu ajutorul lui Felix Stroe, șeful PSD Constanța.

Capitolul ”recuperări” la cabinet la Domnu’ Boloș este completat cu Mariana Cristea, secretarul general adjunct din Ministerul Fondurilor Europene, fostă şefă a Organizaţiei de Femei a PSD Buzău, apropiată de Marcel Ciolacu și de Loredana Hristodorescu, „om de încredere al Rovanei Plumb”. Hristodorescu a lucrat cu Rovana Plumb mai întâi la Ministerul Mediului, în guvernarea USL (da, aceea în care PNL pupa pixul cu numiri al PSD), apoi la Ministerul Muncii şi, în final, la Ministerului Fondurilor Europene, fiind numită director general.

Acestea fiind arătate: ciolanul banilor altora unește destine politice și nu destramă alianțe, ia să vedem ce se ascunde îb spatele uneia dintre cele 25 de Ordonanțe de Nevoi Personale date de Guvernul Orban Întâiul, ”noaptea, ca hoții”. Ce să se ascundă? Nevoia personală de a împărți în folos de gașcă și nestingheriți de alții, banii europeni.

Ordonanța prevedea comasarea tuturor Autorităţilor de Management al fondurilor europene în subordinea ministerului condus de Marcel Boloş. Programele pe fonduri europene derulate de ministere ca: Educaţia, Sănătatea, Munca sau Transporturile, urmau să fie aduse sub comanda unică a ministrului Boloş. Cu o excepţie: Ministerul Transporturilor, care, potrivit Ordonanței de Nevoi Personale și de Grup Infracțional Organizat, ar fi rămas Autoritate de Management de sine stătătoare.

De ce? Ei și voi, de ce? Dacă aveți memori scurtă și uitați de la mâna cu care ștampilați la gura spre care duceți fasolea cu ciolan de fiecare 1 Decembrie, vă reamintesc eu.

Până în 2012, Marcel Boloş a fost director în Primăria Oradea. Odată cu guvernarea USL (ce vremuri frumoase...! în care nu se mai vedea penelistul ciucit între lanul de numiri din pix ale pesediștilor!), Boloş a fost numit secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, condus la acea vreme de (vai, nu o să ghiciți!): Eduard Hellvig, actualul director al SRI. Din 2013, e mutat ca director în Ministerul Transporturilor, unde rezistă până la căderea Guvernului Ponta (noiembrie 2015). În Guvernul Cioloş, Boloş a fost promovat ca secretar de stat la Transporturi, apoi, din ianuarie 2017, devine director al Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord Vest.

Cică, zic zvonurile din piață, dacă iese cumva de ”anticipăpate” și vom avea un Guvern Orban al Patrulea (sau al câtelea s-o nimeri), Boloş ar vrea să se întoarcă la Ministerul Transporturilor. Ministrul Boloş de la ”fonduri europene” doar ce-și lăsase o portiţă deschisă către viitorul... ”director” Boloş de la ”transporturi”.

Și, gata!

Adauga comentariu