PressOne: Trei site-uri de știri au plătit din propriul buzunar publicitate, pe Facebook, pentru știri despre PNL

LA LIMITA ETICII. Presa a făcut publicitate pe Facebook pentru știri despre Partidul Național Liberal. Este vorba despre G4Media.ro, agenția de știri News.ro și săptămânalul Newsweek, care au plătit bani din propriul buzunar pentru a promova, pe Facebook, știri despre PNL, arată o monitorizare PressOne. DEONTOLOGII DE PRESĂ ai neamului, G4Media.ro, agenția de știri News.ro și săptămânalul Newsweek au cheltuit cumulat peste 25.000 de lei ( peste 5000 de euro) pentru a crește vizibilitatea conținutului editorial despre PNL, prin postări Facebook sponsorizate din bani proprii. NUMAI CĂ, AŞA, DEONTOLOGIC, publicul nu a fost informat că postările sponsorizate erau parte a unei campanii.

Reamintim, cele trei publicații au cheltuit, cumulat, peste 5.000 de euro (25.000 de lei) pentru a crește vizibilitatea conținutului editorial despre PNL, prin postări sponsorizate pe Facebook. 

În toate cele trei cazuri, știrle erau rezultate din conferințe de presă, preluări din presa internațională sau declarații publice, nu despre exclusivități sau materiale de autor, notează articolul semnat de Codruța Simina

„Prin publicitatea făcută pe propriile conturi de Facebook, cele trei publicații au amplificat artificial vizibilitatea respectivelor știri. Niciuna din postările sponsorizate nu a fost marcată drept conținut politic”, arată sursa citată.  

Ce materiale „au scos în față” cele trei site-uri: Știri despre PNL, cu declarații de la Iohannis sau Orban

G4Media a sposorizat pe Facebook articole care fac referire la declarații alea președintelui Klaus Iohannis sau Ludovic Orban. 

„A fost vorba de un contract cu PNL, pe care noi l-am întrerupt după câteva zile, pentru că ne-am dat seama că nu era bine, noi nu câștigam aproape nimic, era vorba de o sumă derizorie și crea o mare confuzie în rândul publicului. Pentru că nu era foarte clar cine sponsorizează aceste materiale”, a declarat Dan Tăpălagă pentru PressOne. 

Newsweek a sponsorizat peste 20 de texte cu știri rezultate din declarațiile lui Ludovic Orban și ale unor membrii nominalizați în guvernul PNL.

„Avem un contract semnat cu PNL pe perioada campaniei electorale, și el presupune să sponsorizăm anumite materiale despre ei. Nu ne-am gândit să le marcăm drept publicitate pentru că ele sunt știri de interes pe care noi le-am fi dat oricum, sunt reale și scrise după toate normele jurnalistice”, a declarat Răzvan Chiruță (redactor șef) pentru PressOne.

News.ro a plătit aproximativ 3.500 de euro pentru a face conținutul referitor la PNL cât mai vizibil de pe propria pagină de Facebook.

Un material sposorizat prin Facebook înseamnă creșterea audienței unei postări, pe bani. Facebook trimite anunțul respectiv către utilizatori, indiferent dacă au apreciat pagina publicației respective sau nu. 

Adauga comentariu