Antreprenorii români sunt în pericol! Un nou virus amenință companiile din întreaga lume! Află cum să te ferești de noul COBIZ-20

COBIZ-20 este un virus al afacerilor (o metaforă antreprenorială) care va provoca foarte multe falimente cauzate de criza economică ce va urma, conform tuturor previziunilor experților în economie. De exemplu, reputata publicație economică Bloomberg indică 100% șanse pentru o criză economică în SUA, iar restul lumii îi va urma (cu foarte mici excepții).

DACĂ NU AVEȚI O AFACERE ÎN ROMÂNIA, nu aveți de ce să vă îngrijorați.
Acest articol nu este pentru dumneavoastră.

După pandemia provocată de COVID-19, un nou virus lovește din plin România. Deja au fost semnalate primele cazuri și, în curând, exact ca și în cazul COVID-19, vom ajunge la transmitere comunitară. Acest nou virus lovește din plin economia și e la fel de necruțător ca orice virus uman. Asta pentru că boala cauzată de el va provoca falimentul companiilor infectate. Exact ca în cazul COVID-19, toți am sperat să nu ne atingă și pe noi. Așa că nu ne-am luat măsuri de precauție și ne-am lăsat pe mâna sorții. La fel s-a întâmplat și în cazul unui antreprenor din Cluj.

Primele cazuri de COBIZ-20

Înainte de pandemie, Andrei avea o pizzerie în centrul orașului. Nu ducea lipsă de clienți și era mulțumit cu felul în care decurgeau lucrurile. La începutul lunii martie a început să încaseze tot mai puțin. Apoi, la un moment dat, în decurs de 24 de ore a ajuns să funcționeze la doar 10% din capacitate. Nu își permitea să țină 3 angajați. I-a dat afară pe cei care i-au fost alături în ultimii trei ani, a închis pizzeria și s-a autoizolat, așteptând cu nerăbdare să treacă pandemia, să deschidă din nou și să își reia afacerea de unde o lăsase. Nu s-a gândit să se reprofileze și nici nu credea că lucrurile se vor complica prea tare. Pentru Andrei, aflat la primul său business, totul era în regulă.

Cobiz-20

A văzut pe niște site-uri că toată treaba asta va dura aproximativ trei luni de zile, s-a uitat prin conturi, a văzut că mai are suficiente economii să supraviețuiască două luni, așa că nu s-a agitat prea tare. Asta până au venit facturile la firmă, chiria, utilitățile. Toți au început să îi ceară bani. Fiecare încerca să mai tragă un venit de pe unde putea. Doar că Andrei nu avea de unde. Nu și-a pus deoparte o rezervă financiară de măcar 6 luni și abia avea bani pentru el. De la liniștea autoizolării, Andrei a început să aibă insomnii, să se streseze, să caute soluții și tratamente contra virusului care i-a lovit compania. Din păcate, pentru el a fost prea târziu. COBIZ-20 l-a lovit din plin, exact la capitolele cele mai expuse. Într-un final, afacerea i-a murit. A renunțat la chirie și și-a închis pizzeria probabil definitiv.

Ar fi putut Andrei să supraviețuiască virusului COBIZ-20?

Da. Cu puțină inspirație ar fi putut găsi o soluție să se reprofileze. Ar fi putut, de exemplu, să accelereze proiectul de livrări la domiciliu sau să înceapă să facă pâine pe care să o livreze acasă celor care nu se pot deplasa. Dar nu i-a venit ideea și nu pentru că nu ar fi fost capabil, ci pentru că toată situația aceasta ne afectează în așa fel încât nu mai putem gândi lucid. Suntem constant sub presiunea carantinei, a fricii să nu ne îmbolnăvim, încât nu mai avem capacitatea să ne gândim cum să nu ne îmbolnăvim afacerile. De aceea o minte limpede din exterior poate oricând veni cu soluția salvatoare.

Suntem la un pas de transmitere comunitară

Ca Andrei sunt mulți alți antreprenori. El a fost printre primele cazuri de infecție cu COBIZ-20. În acele zile în care a luat decizia să închidă, 23% din afacerile din România au luat aceeași măsură, iar un procent de 37% și-au redus activitatea. 20.000 de firme s-au închis în 24 de ore. Toți speră, la fel ca și Andrei, că atunci când coronavirusul va fi eradicat sau vom găsi o soluție să conviețuim cu el, să își reia afacerile de unde le-au lăsat. Doar că lucrurile nu vor mai fi la fel, iar pe atunci, COBIZ-20 (varianta pentru companii) deja va lovi din plin. Acest virus nu are un vaccin. Statul, din păcate, nu va putea să intervină în așa fel încât să îl distrugă. Hai să fim serioși, abia facem față la COVID-19. Ce ne face să credem că în cazul COBIZ-20 lucrurile vor sta mai bine? Cei care nu cred că există acest risc, sunt cei mai expuși. Acei antreprenori care au afaceri asimptomatice, dar care la finalul pandemiei vor fi loviți din plin de criza financiară.

COBIZ-20 e virusul afacerilor de care trebuie să ne ocupăm acum, cât încă nu a ajuns la transmitere comunitară. Nu e momentul să ne bem liniștiți cafeaua în așteptarea momentului în care ne vom redeschide porțile afacerilor. Lumea capitalistă și consumerismul nu vor mai fi la fel. Gaura în bugetele antreprenorilor se adâncește pe zi ce trece și cu cât așteptăm mai mult, cu atât acest virus va deveni tot mai puternic și ne va falimenta pe capete.

Simptomele companiilor infectate cu COBIZ-20

Simptome COBIZ-20 Companii

Primul lucru pe care trebuie să îl facem este să ne dăm seama dacă suntem în grupul factorilor de risc și dacă am început să avem simptome de COBIZ-20. În cazul acestui virus, 74%* din companii au înregistrat o scădere dramatică a vânzărilor și a clienților noi. Alte 67 de procente suferă de sindromul comenzilor anulate, în timp ce 58% au probleme grave de cashflow. Un alt simptom e modelul de business. 53% din companiile care suferă de COBIZ-20 au o afacere a cărei model nu se mai mulează cu cererea. Vorbim de firme care depind de prezența fizică a clienților și pentru care distanțarea socială le-a închis ușile celor mai inspirați.

Simptome COBIZ-20 Antreprenori

O companie bolnavă de COBIZ-20 va afecta în primul rând antreprenorul. 84% dintre afaceriști vor avea insomnii, în timp ce 79% vor trăi constant cu frica zilei de mâine. De aici e doar un pas până la blocajul în găsirea de soluții. 66% din antreprenorii companiilor bolnave de COBIZ-20 suferă de acest blocaj și 58% dintre ei vor lua în considerare să renunțe la afacere și să se angajeze.

*procentele sunt rezultate din statistici și sondaje proprii în rândul clienților și partenerilor noștri

 

Companiile aflate în grupele de risc major de infectare cu COBIZ-20

Din fericire, există și o veste bună (dacă o putem numi așa). Avem doar 6 categorii de risc în cazul COBIZ-20. Cele mai afectate afaceri vor fi cele care nu au stabilită clară o strategie de digitalizare. Companii care încă nu își vând produsele în online sau care au considerat până acum că nu au nevoie de amprentă digitală. Majoritatea sunt afaceri de familie, companii mici care nu au site, pagină de socializare sau măcar un ping pe Google Maps. O altă categorie de risc este cea a afacerilor care nu au rezerve financiare pe măcar 6 luni. O regulă elementară în afaceri este să nu pornești la drum dacă nu ai această rezervă care să îți asigure continuitate în caz de forță majoră. Majoritatea IMM-urilor, însă, nu s-au gândit niciodată că va veni COVID-19, așa că nu și-au pus bani la saltea pentru zile negre. Iar lui COBIZ-20 îi „place” cel mai mult acest tip de companie care acum se zbate să supraviețuiască. Asta pentru că o companie slăbită e mult mai ușor de falimentat de acest virus nociv. Mai avem în factorii de risc acele companii care nu au idei de verticalizare. Sunt companiile ca cea a lui Andrei care în loc să se reprofileze, să înceapă să facă pâine în loc de pizza cu ananas, s-a blocat și a eșuat. Apoi mai avem afacerile fără campanii digitale integrate, care nu se promovează constant și eficient așa încât să rămână în legătură cu clienții lor chiar dacă au porțile închise pe perioada aceasta. Cel mai bun exemplu este cel al companiilor dependente de interacțiunea umană care acum nu doar că nu încasează venit, dar după pandemie se vor lovi de două efecte devastatoare ale COBIZ-20. Unul e că dacă nu sunt prezente constant în online, lumea va uita de ele și le va fi foarte greu să își revină. Al doilea efect este cel al schimbărilor de mentalitate. O perioadă atât de lungă de izolare ar putea duce la o schimbare de percepție în ceea ce privește socializarea. Oamenii nu se vor mai înghesui atât de mult în baruri, cafenele și restaurante, iar pentru asta, companiile de profil trebuie să vină cu soluții adaptate la noua societate.

Dezinfecția de COBIZ-20 și măsurile de prevenire

Din fericire, COBIZ-20 poate fi evitat. Măsurile de prevenire sunt mai puține decât în cazul COVID-19 și mai ușor de aplicat. În primul rând, trebuie să conștientizezi că nu ești singur și că dacă ai rămas fără bani, există oameni dispuși să ajute, cu singura condiție să nu devii… disperat. Un al doilea pas este să apelezi la oameni care au mai trecut prin situații similare. Strategica, de exemplu, are în „portofoliu” criza economică din 2008. Ei sunt o parte din cei care nu sunt speriați de acest COBIZ-20 și pot veni cu soluții de redresare. O altă măsură importantă este distanțarea corporatistă. Adică să îi eviți pe oportuniști, bișnițari, acei antreprenori care vând măști sanitare azi, deși ieri se ocupau cu import de banane.

Oricât de greu ar părea, e foarte important să te „miști”. Dacă te blochezi în situație și începi să îți plângi de milă, COBIZ-20 te va nimici. Nu există problemă fără rezolvare. Important e să te reinventezi. Și nu uita, poate cea mai importantă lecție pe care trebuie să o înveți AZI e că antreprenoriatul e o VOCAȚIE, nu o obligație. În aceste momente în care COBIZ-20 își face de cap prin companiile românești, se vor naște cele mai magnifice afaceri din lume. Majoritatea ideilor strălucitoare s-au născut pe timp de criză. Momentele acestea de cumpănă sunt cel mai potent fertilizator pentru mintea antreprenorilor, iar ideile mărețe sunt cele care vor crește sistemul imunitar al afacerilor.

Tratamentul contra COBIZ-20, prescris de Strategica

 

Exact ca în cazul virusului uman COVID-19, și cel antreprenorial poate să se strecoare în organismul companiei tale, chiar dacă ți-ai luat toate măsurile de prevenție. Atunci când ești infectat cu COBIZ-20 nu mai rămâne decât să urmezi un tratament personalizat care să te ajute să treci cu bine peste boală și să eviți falimentul. Acest tratament este un cocktail de „medicamente antreprenoriale” menite să elimine virusul din sistem.

Tratement Cobiz-20

Cea mai importantă e Brandicilina, 

antibioticul care va pune accent pe atributele care te fac special. Apoi avem Innovatimolul, care îți va oferi idei inovatoare ce să te ajute să ieși din impas. La fel, Răbdacinul, crema de calmare și răbdare te va ajuta să înțelegi că „vindecarea” afacerii tale nu se va petrece peste noapte. Dacă vei lua și o porție zilnică de Curajamol, vei avea cojones să treci peste aceste momente și, ca să nu exagerezi și să înveți să îți corectezi inventarul de instrumente și acțiuni, vei primi și o doză de Reglatin. Nu în ultimul rând, e foarte important să îți iei și o cutie de Succesotron. Aceste pastile sunt cele care te vor ajuta alături de Strategica, cea mai pragmatică agenție de strategie din România, să găsești soluțiile practice la problemele cauzate de COBIZ-20.

Pentru început, cere consultanță de specialitate online. Experții în afaceri, cei care au mai trecut prin astfel de crize, te pot ajuta să identifici cel mai bine ce e de făcut ca să reduci din impactul acestui virus sau să te vindeci de el, dacă e cazul. Nu uita de Andrei. Andrei a avut o afacere prosperă. El nu a crezut că există acest virus, COBIZ-20. Firma lui Andrei s-a infectat și a dat faliment. Nu fii ca Andrei. Lasă teoriile conspirațiilor pentru antreprenorii slabi. 

Criza economică e cât se poate de reală. La fel de real e și faptul că îi poți supraviețui. Important este să acționezi din timp, să nu aștepți până e prea târziu.
HAI LA UN CONSULT CU AFACEREA TA

 

Adauga comentariu